Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 10 oktober 2010

Håll i hatten.....


Oj oj oj vad det blåser idag. Man tappar nästan andan när man går i motvind. Men solen skiner och vindarna är rätt varma så det gör inte så mycket. Ett ljuvligt höstväder, där löven virvlar runt som färgsprakande fyrverkerier.

Middagen igår blev lyckad, trots många pust och stön och gäsp från min sida innan allt var klart. :-)

Resultatet av menyn blev så här:
Toast med svampstuvning och timjan
Helstekt oxfilé, potatiskaka med cheddarost och rödvinssås
Hallonmousse med krossad choklad och citronmeliss


Kända av vallningarna igår em/kväll också, och visst är de inte lika eländiga som när jag fick taxotere men de börjar komma allt tätare. Att ugnen var i gång nästan hela dagen och att vi var elva stycken hungriga vänner gjorde väl inte saken bättre. :-) Det är väl bara att gilla läget, kan inte göra så mycket åt den saken.

Idag är jag trött men nöjd. Nöjd att middagen blev bra och att jag har så fina vänner. Tack kära ni för en toppenkväll. Vi hade det jättetrevligt och nu ska vi ta en skön promenad tillsammans.
Men som sagt det gäller att hålla i hatten..

KRAM!

1 kommentar:

  1. Middagen VAR bra, alltid lika trevligt att få träffas.

    Kramisar!

    SvaraRadera