Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 17 oktober 2010

Ångestfyllt BH möte

Igår kväll var jag på tjejfest. Vi lagade mat tillsammans och hade det trevligt. Lite senare efter maten hade vi underklädes visning. Det var två säljare från PXC Underwear som visade olika BH ar och trosor, även korsetter och bodies. De andra tjejerna satt och kommenterade sina bröst, att de var för små, för stora, någon bröstvårta som "pekade" åt fel håll m.m. Jag kände ingen sedan tidigare, förutom min kära vän och festfixare. Jag sa inte så mycket utan satt mest och lyssnade.

Samtalen fortsatte med att känna sig snygg och sexig med extra fina underkläder, vissa gjorde det och någon annan tyckte väl inte det var så stor skillnad. Jag började med att säga att visst känner man sig extra fin i snygga underkläder, i alla fall gjorde jag det förr, nu är det annorlunda, saker har förändrats och sen började jag gråta. Jag förklarade om min situation och att detta med underkläder kändes lite ångestfyllt. Även fast jag har gjort en bröstbevarad operation och är jättenöjd med resultatet och ärret så är det ändå inte samma känsla som tidigare. De andra som inte kände till detta blev så klart tysta och lite ställda. De började prata igen och ställa olika frågor. De peppade mig att prova något snyggt, unna mig det. Mitt mod mognade till slut och jag gick till verket med att prova några BH modeller. Det fanns så otroligt fina modeller, så klart blev det en beställning.

Ytterligare en utmaning avklarad, känns jätteskönt. Kvinnan som var säljare sa att det var väldigt vanligt med hempartyn, just för att det känns mer bekvämt att prova hemma. Förra gången hon hade en demonstration var det tre stycken bröstcancerbehandlade på samma party.

Kvällen slutade jättebra och jag tycker hela festen var bra, trots min gråtattack. Känner att dessa attacker kommer oftare nu för tiden, det är nog en hel del som inte har fått "komma ut" ordentligt, bara att vänja sig med det.

Tror tjejerna fick sig en tankeställare gällande sina egna kroppar, jag hoppas att de känner sig mer nöjd med dem nu än innan.

Är glad över att jag blev bjuden och fick träffa lite nytt folk, det var jättefina tjejer och vi hade det roligt tillsammans. Vi hann även med en musiktävling, man fick höra ett intro sedan skulle man säga sitt lagnamn, sjunga refrängen och ange vilken artist. Vårt lag var överlägset bäst, tror nog tack vare mig, jag älskar musik och sådana här lekar. Jag kunde flera av låtarna och vi fick ett mycket fint pris, en STOR chokladguldmedalj. :-)

Nu ser jag fram emot att få hem min fina beställning och njuta av de snygga underkläderna.

Trevlig Söndag!
KRAM

3 kommentarer:

  1. Åh vad jag beundrar ditt mod att gå dit överhuvudtaget :)

    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  2. Du är den jag är mest stolt över i hela världen :)
    Du var jätte fin i dina nya bh:ar.
    Du var outstanding i musiktävlingen. En helt egen klass. :))
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Åh Annika - det var tufft gjort. Menar då både att gå dit och att gråta ut. Det är starkt av dig och jag håller med dig helt och hållet att man nojar över sin helt friska kropp och några extra kilon när man bara borde var helt nöjd med att ha en fungerande och hel kropp. Hoppas du(och Jonas ;) ) får njuta av de nya underkläderna snart/Kramar Clara

    SvaraRadera