Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 24 september 2010

Vilken bra dag igår..så härligt!

Jag var så otroligt nervös och hade ont i magen när jag steg upp igår morse. Natten hade näst intill varit sömnlös. Jag hade nämligen anmält mig till en hel dags konferens med alla anställda från min arbetsplats. Det var så länge sedan sist, som jag träffade kollegor och arbetskamrater. Hur skulle jag reagera, skulle jag kunna hålla mina känslor i schack? Skulle jag orka med fysiskt, skulle benen och huvudet orka med?

Taxin hämtade oss och körde in oss till Luleå och Kulturens Hus. Det var bokat Stora Salen så att alla skulle få plats. Fick ett jättefint mottagande av alla, de var så glada över att se mig och jag kände direkt att jag verkligen har saknad allihopa. Magontet höll i sig till lunchen, mina händer darrade lätt hela dagen. Benen värkte men jag klarade mig så pass bra att jag kunde sitta ned hela tiden. Vi hade ändå så pass många bensträckare.
Det var verkligen roligt att höra presentationerna från olika avdelningar, visioner för framtiden m.m. Vi hörde en otroligt rolig föreläsning utav en man som heter Colin Moon. Han pratade mycket om olika kulturer, kulturkrockar och hur vi svenskar uppfattas av andra nationaliteter. Ni kan läsa mer om det HÄR.
Efter föreläsning, sammanfattning och avslutning var det dax för trivselkommittén att ta över. Vi åkte båt ut till Klubbviken som ligger på Sandön ute i Luleås skärgård. Vi var indelade i lag, Pirater, och vi skulle hitta en skatt med hjälp utav karta och hink och spade. Tyvärr lyckades inte vårt lag hitta vår skatt, den fanns inte, men inga sura miner för det. God mat och dryck, trevligt sällskap och bra underhållning gjorde hela kvällen väldigt lyckad.
Var hemma ca. 23.30, glad men samtidigt trött. Trött i benen och i huvudet, men på ett bra sätt.

Allt gick mycket bättre än förväntat och detta gjorde mig ännu säkrare på att jag verkligen längtar efter att få börja jobba igen, men det får ta den tid det tar att komma tillbaka helt.

Kram på er alla och tack så mycket för igår.

Om ni någon gång ska ut i Luleås skärgård och söker badplatser och god mat, kan ni läsa mer om Klubbviken HÄR.

5 kommentarer:

  1. Det var så kul att träffa dig Annika.
    Och dagen var verkligen trevlig.
    Vi från VLM kände väl innan vi for att nja,fara 06.15 och hemma vid ca 01.00 lät nog så jobbigt.Men det var det värt.(Vi hade sovmorgon till 09.00 idag)
    Presentationerna var bra,dom är så duktiga alla att stå på scen och prata,och oftast alltid med en glimt i ögonvrån,så det blir inte långtråkigt.
    Önskar dig en skön helg,utan regn.
    Kram Helen

    SvaraRadera
  2. Så härligt att det gick bra Annika. Du verkar ha helt underbara kollegor:) Kul att Colin var bra, jag ska lyssna till honom i oktober. Kram Clara

    SvaraRadera
  3. Så underbart att du orkade en heldag och kul att träffa arbetskamraterna. Hoppas inte du tog ut dej totalt utan att du kan njuta av helgen,

    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  4. Det tar tid att komma tillbaka.
    Du som gillar fiske vet ju att bästa redskapet är tålamod:-)

    Kan du maila mig din mailadress?

    endagitagetmedme@hotmail.com

    KRAM,Fighter

    SvaraRadera
  5. Härligt att det gick bra för dig! Bra med lite mjukstart i form av konferens och roligt avslut på dagen. Ja, mjukstart och mjukstart, det verkar varit en ganska lång (men trevlig) dag.

    SvaraRadera