Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 14 september 2010

Seg morgon

Gäsp...vad trött jag känner mig idag. Tog insomningstablett igår innan läggdags för att slippa känna benens pirrande och för att (så klart) somna in bättre. Har insett att det hjälpte bra, har inte vaknat en enda gång i natt, helt otroligt. Fattar inte varför jag ändå är så trött.

Är verkligen trögstartad. Har suttit vid köksbordet ända sedan E cyklade till skolan strax innan kl. 08.00. Kaffet smakade väldigt gott idag, det brukar ju göra det på morgonen, men den här var speciellt god. Medans jag sippade på det läste jag igenom en resebilaga som följde med morgonens tidning. Jag drömde mig bort till vita stränder,bad, shopping, caféer, god mat, gott vin och vandringar. Man behöver ju inte göra allt detta på en och samma resa men visst vore det härligt att åka iväg någonstans.

Vädret är så där härligt höstligt idag. Det blåser så de guldgula björklöven virvlar runt i dans på gräsmattan. Ska försöka skaka av mig tröttheten lite och ge mig ut i virveldansen.

Hundarna ligger tätt intill varandra på mattad bredvid mig. Den gamle snarkar högt och tungt, båda rör på tassarna i sömnen och drömmer säkert om skogen och fåglarna. De är garanterat sugna på att följa med ut. Älgjakten är på fullt igång här i byn så det gäller att hålla sig undan skogen och bara gå efter de säkra vägarna.

Så det är väl bara att klä på sig och gå ut en stund..eller

Gäsp igen...från oss alla tre. (jag och två nyvakna hundar)

1 kommentar:

  1. Passa nu på att njuta av hösten så mycket du kan innan du ska börja arbetsträna.
    Vila,vila,vila.Och gör bara roliga saker.
    Kram Helen

    SvaraRadera