Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 13 september 2010

Jäkla ben..


Ahhh...blir så himla less värken i benen. Det enda som hjälper är egentligen att promenera för så fort jag är still börjar det krypa, sticka, pirra och värka i benen.
Tog en skön promenad med hundarna direkt efter att E hade cyklat till skolan. När jag kom hem drack jag lite kaffe och kände mig rätt trött. Är trött ganska ofta numera. Beslöt mig för att lägga mig i sängen och sova en stund men det gick bara inte. Låg och vred på mig i en timme sedan gav jag upp....förbaskade ben.

Det går hyfsat bra att sitta på en stol men inte allt för länge. Hoppas verkligen att det blir bättre snart. Känner fortfarande inget från mina antihormontabletter, förutom sömnbesvär, men det har jag ju haft länge så då är det svårt att veta om det är en biverkning eller inte.

Nåväl, man ska väl inte klaga, jag njuter ändå av att få vara hemma. Tar dagen som den kommer, är ute rätt mycket, läser, lyssnar på musik. Snart ska jag påbörja min nästa tavla, ska bara komma in i rätt stämning.

Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Hej! När det pirrade som värst i mina ben, så tipsade min kontaktsjuksköterska om att man kan dricka Russian (utan vodka:)). Jag tyckte att det hjälpte lite, inte helt dock. Kan kanske vara värt att prova?! Lycka till och hoppas att det slutar pirra och göra ont. // Anna

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för tipset, Anna.
    Jag ska köpa in lite Russian och testa. Hur mycket ska man dricka, mån tro?

    SvaraRadera