Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

onsdag 29 september 2010

Dax för spolning av venporten

Man tror att man är van vid att se sprutor men jag tycker nog att de är läskiga fortfarande. För oss som har venport så gäller det att underhålla dem och spola igenom dem var 6:e vecka, ungefär. Det märktes att det var länge sedan sist, kom i alla fall ihåg att det gjorde riktigt ont då.
Jag tog därför ett Emlaplåster innan för att slippa det värsta obehaget. Psykiskt så kändes det mycket lättare att vara på Vårdcentralen än på onkologen. Jag blev inte lika starkt påmind om allt elände. Onkologen har ju nästan varit som mitt andra hem, hemskt men sant. Förra gången när jag var på onkologen i Umeå blev jag så illamående bara jag klev in på avdelningen.Huuuuuu....jag bara ryser av tanken.

Åter till venporten, allt såg bara bra ut, bra backflöde. Allt gick fort och relativt smärtfritt. Tycker det är så jobbigt när de trycker till för att komma igenom, min port sitter rätt djupt in..eller så är det mitt fett som har lagt sig som en skyddande hinna runt om.

Då var det avklarat, så jag kan slappna av i 6 veckor till. SKÖNT att det är över...för den här gången. :-)

5 kommentarer:

  1. Skönt att slippa det på ett tag. Det är alltid skönt efteråt när man gjort något man gruvat sig för. Kram och ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Vet precis hur du känner det.Jag jobbar våningen ovanför onkologavd. Ibland var jag tvungen att gå igenom avd. Jag mådde också illa bara jag öppnade dörren. Nu efter fem år har det gått över.
    Kram Monica.

    SvaraRadera
  3. Hur länge ska du ha kvar porten? Min ska tas bort snart. Skönt att slippa det på 6 veckor nu;)

    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  4. Skönt att de tog min piccline efter sista giftdosen!! Rädd för sprutor e jag! Börjar strålningen nästa vecka...Hm...Det blir bra!! Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Grattis till att det lyckades så bra! Kramar

    SvaraRadera