Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 15 augusti 2010

Jag vill inte..

avsluta den här helgen. Det är så skönt att vara här hemma, njuta av solen, värmen, familjen (inklusive hundarna så klart), blommorna och de färska grönsakerna.

Det känns som helgen redan är slut, fast det är rätt många timmar kvar. Håller på att tvätta och ska senare packa min väska igen.
Ska få åka bil ned till Umeå imorgon med två BC kompisar. Det går mycket snabbare än bussen och är trevligare.
Fast jag inte vill åka ned till Umeå så längtar jag efter kompisarna (vi har ju så kul ihop) och slöjdlokalen. ;-)
Dessutom kommer jag att få trevligt besök under onsdagen, så underbart det blir.

Har försökt vila så mycket som möjligt under helgen, har varit väldigt trött. Armen värker och det sticker lite i skinnet. Känns att strålningen tar.
Det varma vädret gör så att det pirrar i huden på armarna och benen, vet inte om det har med strålningen att göra men för säkerhets skull har jag smort in mig med hög solskyddsfaktor. Vindarna fläktar skönt idag, så det blir en långpromenad med hundarna lite senare.

Igår eftermiddag drog det in ett regn och åskväder men det höll sig inte kvar så länge. Den fuktiga luften försvann men värmen stannade kvar. Det var så pass varmt långt i på kvällen och natten. Vi tände några lyktor, tog var sin filt och satte oss ute och njöt av lyktornas sken. Vi är ju inte så bortskämda med mörker under sommartid som ni i söder är, så detta kändes extra mysigt.
Man kunde se stjärnorna blinka och både J och E lyckades observera stjärnfall. De fick ett tillfälle att önska sig något, vi får hoppas att deras önskan slår in.

Nu ska jag skörda lite grönsaker och lite senare tillaga en härlig middag av alla ljuvliga smaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar