Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 3 juni 2010

Vårkragen blommar för fullt





Idag regnar det. Dagarnas soliga väder och blåst har gjort rabatterna torra så de behöver verkligen vatten. Jag själv tycker det är rätt skönt också, då kan jag vara inne och mysa. Köpte en trädgårdstidning tidigare i veckan, ska lusläsa den. Kommer nog att besöka lite hemsidor för extra inspiration, tips och idéer.

Jag fantiserar om ett till växthus som man även kan ha som lusthus. Tänk er en sådan här regnig dag, då skulle jag sitta där inne med en stor tekopp i ena handen och en bra bok i den andra. Tända ljuslyktor för lite extra värme och högre mysfaktor. Omge mig av sköna kuddar och plädar. Pelargoner i fina krukor, tomatplantor, lavendel och kryddor skulle sprida sina härliga dofter. Ahh, så ljuvligt!

Vår trädgård är inte så speciell, den förändras lite grann varje sommar. Vår mark är våt och lerig så upphöjda bäddar är perfekt att ha. Jag vet inte riktigt hur jag vill ha det men trädgårdsarbete tar tid och tar aldrig slut.

Det är kul att fantisera och drömma och ju fler drömmar man har desto större chans är det att något slår in, eller hur?

Så DREAM ON mina vänner!

1 kommentar:

  1. Ett sånt växthus/lusthus skulle jag också vilja ha..... med medföljande trädgårdsmästare.I brist på sån skulle allting vissna och skrumpna bort.
    Idag/strax ska vi från VLM till Alvik på info,hamburgergrill och kubbspel.Trist väder, men det blir nog ändå trevligt hoppas vi.
    Kram Helen

    SvaraRadera