Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 31 maj 2010

Mors dag

Vi hade det så trevligt på tjejfesten. Vi satt och pratade, drack vin och åt jättegod mat. Är inte samma nattsuddare som tidigare men vi fick många timmar tillsammans. Vi träffades redan kl. 15.30 och jag var hemma strax innan 23.00.
Hann med lite TV, Eurovisions Song Contest, och somnade gott efter det.
Tack alla tjejer, det var så kul att träffa er!

På Söndagen var det Mors dag. Blev väckt på morgonen av min man. Han bjöd på frukost på sängen. Min dotter hade målat en fin akvarellbild åt mig. Jag ska köpa en ram och rama in den. Min älskade man gav mig en presentkort på Inneting (butiken där jag köpte trollsländan och ödlan. Jag blev så glad och rörd så att jag grät. Vad gulliga de är mina älsklingar!

Elins vackra akvarellbild





Mina svärföräldrar kom på besök. Vi åt en härlig rabarberpaj med vaniljglass.

Mina ben har börjat kännas lite lättare, men jag har fortfarande domningar både i händer och fötter. Det har blivit svullet runt min venport igen. Vet inte vad det beror på men kanske har jag rört för mkt på armen. Har sovit så bra i helgen, det bästa på länge..vilken härlig känsla att vakna utvilad.

Idag är det måndag igen. Dottern har heldag på Leos Lekland. Eleverna i klassen har samlat på sig stjärnor (när de har skött sig och gjort någonting bra) vilket har resulterat i en så kallad Stjärnresa (belöning). De ska vara där hela dagen, äta lunch och leka hur mycket som helst. Tror hon kommer att vara rätt trött när hon kommer hem.
Själv ska jag ta en promenad med hundarna. Solen skiner skönt men det är kalla nordanvindar. Det är nog bäst att jag klär mig ordentligt, har lätt för att frysa.

Ha en bra dag, kram

1 kommentar:

  1. Jättefin bild som Elin gjort! Förstår du är stolt, äpplet faller inte långt från trädet! Roligt att du hade det bra med tjejerna och fick en trevlig kväll. Ha det bäst och massor med kramar från oss.

    SvaraRadera