Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 20 maj 2010

Dagen efter - en varm dag

Sov rätt ok och vaknade lagom tidigt för att hinna äta frukost med dottern. Min man sov fortfarande.
Cortisonet verkar fort, har redan svårt att sitta still, trött men ändå inte. Ont i benen men inte tillräckligt för att jag ska lyda dem att vila. Inget illamående (fast lite nu ikväll).
Hittade en gammal solhatt från när jag var ca. 18 år. Sydde in den för några år sedan för att min dotter ville ha den, nu passar den perfekt för mig eftersom jag inte har något hår. Det har varit till stor hjälp idag..i den här tropiska värmen.

Vädret har varit fint och varmt. Jag har pendlat mellan stolen under parasollet och trädgården hela dagen. Jag är extra känslig mot solen efter min cellgiftsbehandling så hög solskyddsfaktor, skugga, bra kläder och en solhatt är ett måste..men jag kunde inte låta bli att rensa lite ogräs, skola om några plantor och fantisera om lusthus, blommor och grönsaker.

Pratade med min bröstsköterska i Luleå idag gällande min sjukskrivning. Jag behöver få den förlängd eftersom den är till och med 30/6 och jag startar strålningen vecka 27. Det är mitt landsting som ska ordna med detta så hon skulle genast ta tag i det. Jag vill gärna få klart det eftersom det ska skickas vidare till så många.

Min vän "sjuksköterskan" var förbi och gav mig min sista spruta. Tack för all hjälp vännen!

Som ni märker så är jag vaken fortfarande, men så är det. Fick utskrivet insomningstabletter av min läkare, så det borde inte vara något problem. Fast jag kommer inte att ta dem nu, är säker på att jag kommer att somna...är jättetrött.

God Natt!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du nu får känna dig pigg så du kan "pilla lite" i rabatter och trädgård.Och det är ju inte helt fel att slappa i en skön stol i skuggan med en bra bok och ett glas kall lemonad.
    I morgon sak vi ha grillunch på jobbet.Slutar 11.00 och åker ner till Bierkaudden, mitt i byn vid Kyrktjärn.Ska bli jättegott och mysigt. Hoppas att vädret håller i sig.
    Kram och ha en jätteskön helg. / Helen

    SvaraRadera
  2. Är så glad för dig och din familj att det är över med cellgifterna nu! Skönt att du hinner få några sommarveckor hemma innan strålningen sätter igång. Hörde att min gubbe sa att maken får ta ut pappaledigt i sommar. Det är ju verkligen toppen! Mycket goda nyheter, en sak mindre att fundera över :-) Ha det bäst! Kramar från oss.

    SvaraRadera