Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 11 februari 2010

Min första målning



The Bird of Life - Livets fågel

För mig symboliserar fågeln livet, dess livskraft, förändringar, utveckling och även sorg. Varje fjäder respresenterar en månad, varje segment i fjädrarna är ett nytt år och det svarta i spetsen är sorgen. Spröten symboliserar utveckling, framtid, glädje och livfullhet.

Jag blir glad av alla färger och ser inte det svarta som ett hinder. Sorgen kan drabba oss när som helst och hur som helst men det ska inte hindra oss från att gå vidare antingen i det här livet eller i det nästa.

5 kommentarer:

  1. Hej Annica!

    Konstnär och författare, det borde du sadla om till när du blivit frisk! Eller nej, då mister vi ju dig som arbetskamrat.....
    Christer "muckar" idag, skönt att få hem honom.
    Stor kram från oss i Karlsvik

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag är imponerad hur otrolig du är på att utrycka dig både att skriva och måla. Du har många talanger och en otrolig utstrålning, även utan hår. Du är stark, skönt att du både kan skratta och gråta. Önskar er alla en bra helg!
    Kram A-L

    SvaraRadera
  3. Imponerande, skulle vara fint som vykort eller tavla, duktig Kicka! =0)

    SvaraRadera
  4. Superläcker tavla Annika. Håller med din kollega som tycker du ska bli konstnär och författare - Go Annika!

    SvaraRadera
  5. Fantastiska och stärka bilder som gir rom för undran och ettertanke.
    Du skal inte bli konstnär och författare, du är.
    Minna och Leif

    SvaraRadera