Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 9 februari 2010

Kreativiteten flödar...

Idag var det tänkt att jag skulle träffa min tandläkare, men hon hade drabbats av magsjuka. Vilken tur att de hann ringa och meddela mig det innan. Blää, magsjuka är det värsta jag vet, mår illa bara man hör att någon har drabbats.

Den här dagen tänkter jag ägna lite tid åt målning. Har beställt ett staffli som vi hämtade ut i söndags på vägen hem från sjukhuset. Köpte även lite penslar och färger. Jag har målat lite tidigare, det är väl ca. 20 år sedan sist och tänkte pröva det igen. Gjorde en inventering av det gamla materialet och sorterat upp allt i två boxar. Det enda jag behöver är fler målardukar, men det gäller först att måla upp dem jag har.

När jag låg inne i helgen hade jag med mig min skrivbok. Jag ritade lite under tiden jag låg där, inget speciellt utan mer för ro skull. Kände på något sätt att inspirationen börjar komma tillbaka.

Har även börjat sticka. Det var väl i årskurs 8 som jag stickade sist. Min kära mor visade hur man la upp maskor och så har jag börjat lite smått med en halsduk. Enkelt ska det vara, annars är det lätt att jag ger upp innan det är färdigt.

Är lite snuvig och trött idag, men det är skönt att pyssla lite emellanåt. Kanske lägger upp en bild på tavlan när den är färdig...får se.

3 kommentarer:

  1. Hej Annika!
    Jag ser framemot att få se en bild på tavlan när den är färdig. Skönt att du är hemma igen och att du känner dig kreativ. Det är nog som du skriver skönt att pyssla lite när man orkar även om du är trött.
    Sköt om dig!
    Kram A-L

    SvaraRadera
  2. Hej Annika
    Jag heter Åsa och är arbetskompis med Jonas. Du verkar vara en fantastisk människa, som trots allt det svåra ni går igenom ser positivt och klokt på allt. Jag följer er på bloggen och tänker på er!

    SvaraRadera
  3. Kan rekommendera att sticka en Åremössa! Stickade min egen på två kvällar. Grovt garn och grova stickor är toppen när man har dåligt tålamod! Kramar!

    SvaraRadera