Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 29 januari 2010

Jaha..

får se vad som händer nu. Steg upp tidigt på torsdagmorgonen för att ta mina kortisontabletter. Gick och la mig igen och somnade om. Vår dotter var hemma idag. Hon har varit väldigt orolig under tiden vi har varit borta, framför allt inför läggdags. Dessutom har hon haft huvudvärk. Hennes huvudvärk startade egentligen när jag fick mitt besked att jag har cancer. Hon har inte haft det varje dag men det har förekommit oftare än vanligt. Vilket är helt naturligt, hon har många funderingar vår lilla tjej.

Har tagit det lugnt hela dagen. Mådde bra på morgonen, men sen blev det lite sämre. Halsbränna och värk i magen. Rodnat i ansikte och på halsen. Hade sämre aptit på eftermiddagen, vet att det beror på halsbrännan. Lite trött och seg. Jag tog sista kortisonkurern ikväll (för den här gången), även magdroppar och tablett mot magkatarr. Hoppas halsbrännan försvinner, det är så jobbigt med det. Tänker tillbaka till min sista graviditetsmånad då jag kräktes varje dag, flera gånger, vilket var hemskt.

Har behandlat både händer och fötter med mitt nagelvårdskit. Hoppas det hjälper. Många kära har hört av sig till mig och undrat hur allt har gått och hur jag mår, alla är så omtänksamma.

Tack för det, massor med kramar.

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad modig du är. Och skönt att du är hemma igen. Vi hörs snart!

    Kram/
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Skönt att du är hemma. Har tänkt mycket på er.
    Hoppas du inte får alla biverkningar och att ni håller modet uppe.
    Kram till er från oss.
    A-L

    SvaraRadera
  3. Hej! Tänkt mycket på dig den här veckan och jag förstår att det är mycket som händer nu. Du är väldigt tapper och stark, Go Annika!!!
    KramiZar Sara

    SvaraRadera
  4. Så skönt för idag att vara hemma igen. Jag måste verkligen bli imponerad av din styrka och ditt jävlar anamma. Tror också att det är till stor hjälp i detta. Måste vara skönt för Elin också att ha dig hemma igen. Förstår att det är mycket för henne nu, men du och Jonas är ju så fina föräldrar och ni är en tight trio som klarar detta tillsamman. STOOOORA kramar till dig och familjen/Clara

    SvaraRadera