Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 4 december 2009

Fredag, och idag är jag fantastisk!

Tycker att alla är fantastiska på sitt sätt och man ska tillåta sig själv att vara det. Jag försöker göra så, men att säga att "jag är fantastisk" så där lite då och då känns lite knasigt.

Men jag har fått ett hjälpmedel för att våga ta emot positiva budskap om mig själv.

En kär vän till mig gav mig en fin present. Det kallas "Morgonpeppingkort" som ska ge en skönare och mer positiv start på dagen. Dessa kort är tänkta att fungera som en personlig peppare på morgonen för att ge en rätt start på dagen. Målet är att man själv ska tänka så varje dag, men innan man når dit tar man emot hjälp av de ständigt uppmuntrande peppingkorten.

Jag har mina kort på nattduksbordet men det går att ställa dem var man vill, på en plats så man ser kortet direkt på morgonen. 30 olika budskap, välj ett för nästa morgon, vakna och ta emot det i ditt hjärta. Exempel: Det strålar om dig idag!, Du är så modig!, Hej snygging!, Du är så klok!, Älskar dig!

Visst låter det härligt, och vet ni, idag är jag fantastisk!

4 kommentarer:

  1. Annika, du är alltid fantastisk, varje dag! Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Har varit i Kina med Robert G hela veckan och vi har tänkt på dig. Vad skönt att du är hemma och att operationen har gått bra!
    Kramar
    /Maria S

    SvaraRadera
  3. Kramar till en fantastiskt tjej!

    SvaraRadera
  4. Hej Annika-vännen. Tänker på dig du fantastiska fina tjej. Kram från Marina W.

    SvaraRadera