Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 22 november 2009

Tänk vad det vänder fort...

För några veckor sedan upptäckte jag en förändring i mitt vänstra bröst. Kan inte beskriva känslan jag fick just då, men beslöt mig för att boka en tid hos mammografin. Det tog ett tag innan jag fick kallelsen för undersökning. Under den tiden av väntan kände jag på mitt bröst och hoppades att "bulan" hade försvunnit. Tyvärr var den där, lika gåtfull och konstig. Det är snart en vecka sedan jag var på mammografin. Hela den här veckan har varit ett stort virrvarr i min hjärna. Bilderna visade på att det inte är som det ska, och läkaren förmedlade att det med stor sannolikhet var bröstcancer men ville inte säga 100% säkert utan hänvisade till de kommande provsvaren.
Är det inte konstigt..så länge jag inte är 100% bevisad så tror jag och hoppas på att det inte ska vara något. Utan endast en ful, oregelbunden konstig fettknöl. Dagar har gått, tankar och känslor har pendlat mellan hopp och förtvivlan. Jag vet att jag kommer att klara detta hur det än blir.

För en vecka sedan var jag arg på vår hund Qipper när han inte ville vara på utställning. Nu är jag arg på det här...Det vänder fort.

2 kommentarer:

  1. Tillsammans ska du klara det här gumman, det vet vi också att du gör.
    Älskar dig så mycket.

    /Gubben Jonas

    SvaraRadera
  2. Tack, med allt stöd jag får från er och mina vänner finns inga hinder. Älskar er!

    SvaraRadera