Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

lördag 28 november 2009

Förberedelser

Har försökt förbereda mig praktiskt inför framtiden. I fredags var jag förbi mitt arbete och lämnade in mitt första sjukintyg. Kändes mycket märkligt, fattar inte varför det ska vara så svårt och tungt att besöka min arbetsplats. Det är en ovan roll för mig att visa mig svag inför alla kollegorna, de har nog oftast uppfattat mig som en glad och positiv person, nu är jag mer dämpad och samlad. Är nog inte så lätt att bemöta mitt ovanliga jag. Vad vet jag, det är endast min egen teori.

Mamma och jag var iväg och köpte några julklappar och inhandlade fler praktiska saker. Har tidigare köpt en mysdress, det kommer ju att bli en hel del hemmatid, varför inte ha något skönt på kroppen.

Försöker tänka ljust på framtiden, vilket gör mig lugn. Har tänkt promenera mera, för att orka ta mig igenom allt och för att rensa hjärnan. Har fått en tidig julklapp av min kära mor, en superfin och skön ulltröja (träningströja). Är helt säker på att den kommer att bli väl använd.

Allt känns fortfarande så overkligt. Fattar inte vad som ska ske. Är fortfarande rätt lugn till sinnet, kan inte göra eller påverka något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar