Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

onsdag 10 februari 2010

Nu har det hänt....

Håret är borta! ....nästan.

Igår sent på kvällen när jag skulle gå och lägga mig gjorde jag några drag med hårborsten. Jag upptäckte till min förskräckelse att det lossnade väldigt mycket hår, testar och tofsar.
Jag visste ju att det skulle hända men var ändå inte riktigt beredd på att det skulle ske just nu. Stod och drog hår ett tag men kände att det var lönlöst, så saxen fick göra grovjobbet.
När det var klart tog jag en dusch och grät en skvätt. Kändes lite vemodigt att se allt hår i sopkorgen.

Sov gott men kort (4 timmar). Vaknade när min man kom hem från jobbet. Jag visade upp min nya stil, han tyckte jag blev jättesnygg, mycket bättre än väntat. Vår dotter var tyst. Det var konstigt att se på mamma, men nu i kväll har hon vågat ta på huvudet och sa att det inte var så farligt.

Fick låna en trimmer utav en av mina kära grannar så jag kunde finputsa lite. Just nu har huvudet en 1 mm stubb med lite kala fläckar här och var, låter inte så upphetsande direkt men det är bästa stilen just nu.

Nu kommer en tid med sjalar och peruk. Ska investera i några nya sjalar, kanske köper några snygga silver örhängen att matcha med. Det skulle var snyggt med lite större silver ringar.

Det gäller att göra det bästa av situationen, fina färger och tyger piggar upp och håret växer ju ut igen.

5 kommentarer:

  1. Finns ju så mycket i sjalväg att välja på just nu. Jag tror du kommer att vara jättefin med sjal och, som du skriver, stora örhängen. Du passar ju i allt du har på huvudet, vare sig det gäller frisyrer eller mössor. Har svårt att tänka mig att sjal skulle vara något undantag.
    Kramar från oss!

    SvaraRadera
  2. Håller med Malin. På ett sånt sött ansikte passar allt!
    Kramar från Clara

    SvaraRadera
  3. Tyckte inte heller det såg farligt ut.....tanken var MYCKET värre än resultatet. Snyggt. Faktiskt. Du kommer att kunna ha en riktigt kort frisyr om du vill när du får håret tillbaka, och nu vet du det.

    /Lars E

    SvaraRadera
  4. DU är så vacker ändå! du med din utstrålning är ändå 10 poäng =)
    Men jag förstår att det måste vara jobbigt. TÄnker på dig!! KRAM och ha en skön helg!!

    Hoppas du får en trevlig alla hjärtans dag!!

    //Jeanette

    SvaraRadera
  5. Tack för alla fina kommentarer. Man vänjer sig lätt snabbt med förändringar, iaf jag. Enda nackdelen är att jag fryser så om huvudet. Önskar er alla en skön helg.

    SvaraRadera